..::Vadkacsák Airsoft Team::..
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Minden ami Airsoft
 
Egyéb Airsoft oldalak
 
Látogatók
Indulás: 2009-03-06
 
Személyi feltételek
Harctéri taktikák I. – Személyi feltételek

Általánosságban a rajok összeállításáról:
Az airsoft játékok, ezen belül a „MILSIM” típusúak a valósághű katonai csapatmozgásokat, azok szabályait, a harcoló egységekkel szembeni követelményeit, és céljait hivatottak minél nagyobb mértékben lemásolni. Ezen belül a játékokon részt vevő személyek által kialakított kisebb csapatok (rajok)összeállításánál több szempontot kell figyelembe venni:

Rajparancsnok: Az első, és egyben a legfontosabb szempont a rajt vezető személy, a rajparancsnok kiválasztása. A későbbiekben az ő döntései, utasításai határozzák meg a raj mozgását, az egyes rajtagok tevékenységét, ezáltal a raj hatékonyságát, ami közvetlenül
befolyásolja a feladatok elvégzésének sikerességét.

A megfelelő rajparancsnoknak mindenképpen rendelkeznie kell az alábbi tulajdonságokkal:
- Az airsoft szabályok (MASZ), és a MILSIM játékok sajátosságainak tökéletes ismerete
- Az adott játékra jellemző specifikus szabályok (medikszabály, visszaállási szabályok) ismerete
- Jó helyzetfelismerő képesség (adott esetben egy lassú döntésen akár a raj kiesése, vagy játékban maradása múlhat)
- Jó kommunikációs készség
- Jó tájékozódási képesség
- Határozottság
- A rajt alkotó játékosok képességeinek ismerete
- Jó taktikai készség

Medik (szanitéc): Az airsoftban résztvevő rajok rendszerint kis létszámú csapatok, így ha a ezek valamelyik tagját találat éri, az komoly hátrányt jelent az ellenséges rajokkal szemben, valamint az általában adott „kivérzési idő” miatt lehetetlenné teszi az adott raj további mozgását a harctéren. Ennek oka, hogy a raj elsődleges feladata a találat után, hogy a „sebesült” társat mihamarabb újra hadrendbe állítsa, aminek egyedüli módja, hogy a kivérzési idın belül biztosítja a csapat medikjének lehetőség szerint biztonságos eljutását a sérülthöz úgy, hogy közben sem a raj többi tagját, sem a mediket nem éri találat. A medik az, akinek lehetősége, és kötelessége a kilőtt játékos mihamarabbi játékba állását elősegíteni. A feladat nem egyszerű. Nem csak azért, mert a tűzvonalban, potenciális célpontként kell egy csapattárson segíteni, hanem azért is, mert a védelmet ellátó raj egysége megbomlott, így
csökkent hatékonysággal tevékenykedik. A mediknek minden eszközzel kell rendelkeznie, amivel a csapat többi tagja is bír (fegyver,
rádió, stb), hiszen csak akkor látja el a tényleges feladatát, ha a csapat valamely tagját találat éri, addig ő is ugyanúgy harcol, mint bárki más. Találat esetén neki nincs mérlegelési lehetősége. Mindenképpen el kell, hogy jusson a sérülthöz/sérültekhez, hogy visszaállíthassa őket a játékba. Éppen ezért a medik személye a rajparancsnok után következő második legfontosabb egy adott rajon belül.

Lövészek: A raj összes feladatában részt vesznek, közvetett, vagy közvetlen módon.

Az ideális lövész személyének nagyon fontos feltételei a következık:
- A harctéren teljes engedelmesség a rajparancsnok utasításainak
- A csapatban való játék képessége, hacsak a rajparancsnok egyéb utasítást nem ad
- Megfontoltság, higgadt cselekvésre való képesség helyzetnek megfelelıen
A lövészeknek alapvetıen két típusát különböztethetünk meg:
- Általános lövész (átlagos fegyverrel): ez megfelel a szárazföldi harcokban a „rifleman” pozíciónak, azaz a rajparancsnok utasítása alapján védő vagy támadó feladatokat lát el a feladattól függően.

- Támogató lövész (support): (a szárazföldi harcok gyakorlatában „automatic rifleman”) Ő az, aki biztosítja a raj tagjainak előre nyomulását, visszavonulását azzal, hogy az ellenséges erőket nagy erejű tűz alatt tartja, míg csapattársai mozognak, vagy feladatukat végzik. Ezen a poszton fontos a nagy tőzgyorsaságú lehetőség szerint támogató fegyver, nagy tárkapacitással. (Pl.: M249, M60, RPK)

Rádiós (opcionális): Ha az adott játék szabályai azt kívánják meg, a rajokon belül ki kell jelölni egy főt a rádióforgalom lebonyolítására. A rádiós feladatait mindig valamely más feladatkörrel összekötve végzi, azaz lehet valaki rádiós és lövész egyszerre. Ideális esetben a rádiós feladatkörét a rajparancsnok látja el, így első kézből jut információhoz a többi (baráti, vagy ellenséges) raj tevékenységét illetően. Más esetben a rádión kapott információk nem azonnal és közvetlenül jutnak el a rajparancsnokhoz, így késleltetik a döntést, vagy a kérdésre adott választ. A másik probléma, hogy amennyiben a rádióst kilövik, úgy a csapat nem, hogy nem tudja
meg az újabb információkat, de még segítséget sem tud kérni mindaddig, míg a csapat nem biztosítja a rádiós újbóli harcba állását.
Ha a rádiós és a rajparancsnok személye azonos, úgy nagyobb veszélyt jelent az ő sebesülése, hiszen két, nagyon fontos feladatot ellátó személy egyszerre esik ki a rajból.

Felderítő (spotter – opcionális): A rajparancsnoknak lehetősége van kijelölni a raj tagjai közül egy főt felderítési feladatokra. A kijelölt személy feladata, hogy a biztosított területet elhagyva információkat szerezzen az ellenség hollétéről, mozgásairól, erőiről. Az ideális felderítő képes halkan, és észrevétlenül mozogni a harctéren, álcázni magát, ha szükséges, jól tájékozódik, és jó megfigyelő képességgel rendelkezik. A felderítő elengedhetetlen tárgyi eszköze a távcső. Amennyiben a szabályok nem tiltják a rajon belüli több rádió használatát, nincs különösebb akadálya a felderítő által szerzett információk átadásának. Ha a rajban csak egy rádiós van, a felderítınek a megszerzett információval vissza is kell érnie a saját rajához, hogy azokat a rajparancsnoknak átadhassa.
Ez a lehetőség több veszélyt is rejt magában. Ha a felderítőt idő közben kilövik, nem kérhet segítséget a rajtól, így akár az egész rajt is
„kiejtheti” az ellenfél a játékból egyetlen tagjának kilövésével. Ennek elkerülésére célszerő a felderítőt időben korlátozott felderítésre küldeni, azaz a visszaérkezés és az indulás közötti időt maximalizálni. Ezt úgy célszerő megtenni, hogy a raj tagjai még a kivérzési idő lejárta előtt megtalálhassák a sebesült tagot, és kihozhassák a tűzvonalból, ha ez szükséges. Pl.: a kivérzési idő 10 perc, akkor a ferlderítı max. 8 percet lehessen távol a rajtól, így még marad idő a segítségnyújtásra is, ha kell.
Mivel a felderítés alapvetően 3 szakaszra bontható, nem csak 2 perce marad a csapatnak a segítségre:
1. szakasz: a felderítő eltávolodik a rajtól, de még látótávolságban van. Ebben a szakaszban mozoghat viszonylag gyorsan. Amíg a raj látja a felderítőt, közvetlenül segítségére siethet, ha bajba kerül, ezért ezzel az idővel nem kell számolni, mikor a felderítési időt a rajparancsnok meghatározza.
2. szakasz: a felderítő és a raj közti vizuális kapcsolat megszakadt. A felderítő óvatosan, a lehetőségekhez képest a legnagyobb mértékben rejtve mozog, ellenséges csapatokat keres, esetleges észlelésnél megjegyzi a szükséges információkat.
3. szakasz: a felderítő visszaindul a rajhoz. Ügyel arra, hogy rejtve maradhasson, így elkerülheti, hogy az ellenséges csapatok üldözőbe vegyék, és a rajjal együtt megtámadhassák. Azért, hogy az információ értékes maradhasson (az esetlegesen észlelt ellenségek helyzete és száma ne változzon nagy mértékben), a felderítőnek a lehető leggyorsabban vissza kell juttatnia azokat a rajparancsnokhoz.
A módszer további veszélye, hogy az adott raj a felderítő távollétében nem, vagy csak kis mértékben változtathat pozíciót, hogy a felderítő ne szakadjon el a rajtól, ha visszatér, illetve a rajt ért támadás esetén csökkent erővel védekezhet. A rajparancsnoknak lehetősége van lánc rendszerő megfigyelést elrendelni, azaz a kiküldött felderítővel folyamatos vizuális kontaktust fenntartani. Ez azt jelenti, hogy a felderítő eltávolodása után (mielőtt a vizuális kapcsolat megszakadna) a raj egy másik tagja is elhagyja azt, és a felderítő által (kézjelekkel) küldött információt a rajhoz visszajuttatja. Ilyen módon a visszajuttatott információ mindig „élő”, azaz a rajparancsnok a harctér lehető legfrissebb állapotáról értesül, és szükség szerint gyorsan újraegyesítheti a rajt. Ezzel a módszerrel a raj akár folyamatos felderítés mellett előre is haladhat, de nagyon fontos feltétele a kézjelek pontos ismerete, hiszen az információ átadás csak ezeken keresztül történhet.

Mesterlövész (sniper – opcionális): A mesterlövész feladatainak ellátása az Airsoft játékok legbonyolultabb feladatai közé tartozik, és igen nagy gyakorlatot, és fegyelmezettséget igényel.
A mesterlövész ismérvei és eszközei:
- nagyon jó rejtőzködési képesség
- türelem, és kitartás
- mentális stabilitás (az ellenséges egységek nagyon közel is kerülhetnek)
- nagy erejő (431-600fps) rugós vagy gázos rendszerő mesterlövész-fegyver
- másodlagos fegyver (pisztoly, SMG)
- álcaruha (Ghillie- ruha)
A mesterlövész csak ritkább esetben tarthat egy rajjal. Általában egyedül, vagy két fős egységekben (egy spotterrel kiegészülve) mozog, speciális feladatok ellátását végzi. Fő feladatai az ellenség rejtett megfigyelése, felderítés, diverzáns akciók kivitelezése, fontos személyek kiiktatása.

 
Óra
 
Facebook
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU